2013-2014 ÖĞRETİM YILI ..............................ORTAOKULU FEN BİLİMLERİ DERSİ
1.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
16-20.09.2013
|
4
|
Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim
|
Besinler ve Özellikleri
|
5.1.1.1. Besin içeriklerinin, canlıların yaşamsal
faaliyetleri için gerekli olduğunu fark eder.
|
Protein, karbonhidrat, yağ ve minerallerin ayrıntılı
yapısına girilmez yalnızca önemleri vurgulanır.
|
|
5.1.1.2. Vitamin çeşitlerinin en fazla hangi besinlerde
bulunduğunu araştırır ve sunar.
|
A, B, C, D, E ve K vitaminleri üzerinde durulur.
|
|||||
23-27.09.2013
|
4
|
5.1.1.3. Su ve minerallerin bütün
besinlerde bulunduğu çıkarımını yapar.
5.1.1.4. Dengeli beslenmenin insan
sağlığına etkilerini araştırır ve sunar.
|
||||
30.09/01-04.10.2013
|
4
|
5.1.1.5. Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin
ve doğallığının önemini, araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.
|
Dondurulmuş besinler, paketlenmiş besinler, son kullanma
tarihi gibi kavramlar üzerinde durulur. Ayrıca besinlerin temizliği konusuna
öğrencilerin dikkati çekilir.
|
|||
5.1.1.6. Sigara ve alkol kullanımının vücuda verdiği
zararları araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.
|
||||||
07-11.10.2013
|
4
|
Besinlerin Sindirimi
|
5.1.2.1. Sindirimde görevli yapı ve organların yerini
model üzerinde sırasıyla gösterir.
5.1.2.2. Diş çeşitlerini model üzerinde göstererek
görevlerini açıklar.
|
|||
15-18 EKİM 2013 KURBAN BAYRAMI TATİLİ
|
||||||
21-25.10.2013
|
4
|
Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim
|
Besinlerin Sindirimi
|
5.1.2.3.
Diş sağlığı için beslenmeye, temizliğe ve düzenli diş kontrolüne özen
gösterir.
|
||
28-31.10/01.11.2013
|
4
|
5.1.2.4.
Besinlerin sindirildikten sonra vücutta kan yoluyla taşındığı çıkarımını
yapar.
|
Enzim kavramına girilmez.
|
|||
04-08.11.2013
|
4
|
Vücudumuzda Boşaltım
|
5.1.3.1.
Boşaltımda görevli yapı ve organları tanır.
|
1.KAZANIM
SINAVI
04-08 KASIM
2013
|
Boşaltımda görevli yapı ve organların ayrıntılarına
girilmez. Boşaltıma yardımcı yapı ve organlardan bahsedilir.
|
|
11-15.11.2013
|
4
|
5.1.3.2. Vücutta farklı boşaltım şekillerinin olduğu ve
boşaltım faaliyetleri sonucu oluşan zararlı maddelerin vücut dışına atılması
gerektiği çıkarımını yapar.
|
||||
18-22.11.2013
|
4
|
5.1.3.3. Böbreklerin sağlığını korumak için nelere
dikkat edilmesi gerektiğini araştırır ve sunar.
|
||||
DEĞERLENDİRME
|
||||||
2.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
25-29.11.2013
|
4
|
Kuvvetin Büyüklüğünün Ölçülmesi
|
Kuvvetin Ölçülmesi
|
5.2.1.1. Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve
birimini ifade eder.
|
Kuvvet birimi olarak Newton (N)
kullanılır.
|
|
02-06.12.2013
|
4
|
5.2.1.1. Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer ve
birimini ifade eder.
|
2.KAZANIM
SINAVI
02-06 ARALIK
2013
|
Kuvvet birimi olarak Newton (N)
kullanılır.
|
||
Sürtünme Kuvveti
|
5.2.2.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi
engelleyici etkisini deneyerek
keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler
verir.
|
Sürtünme kuvvetinin, pürüzlü ve kaygan yüzeylerde
harekete etkisi ile ilgili deneyler yapılır.
|
||||
09-13.12.2013
|
4
|
5.2.2.1. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda hareketi
engelleyici etkisini deneyerek
keşfeder ve sürtünme kuvvetine günlük yaşamdan örnekler
verir.
|
Sürtünme kuvvetinin, pürüzlü ve kaygan yüzeylerde
harekete etkisi ile ilgili deneyler yapılır.
|
|||
DEĞERLENDİRME
|
3.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
16-20.12.2013
|
4
|
Maddenin Değişimi
|
Maddenin Hâl Değişimi
|
5.3.1.1. Maddelerin ısı etkisiyle hâl değiştirebileceğine
yönelik deneyler yapar, elde ettiği verilere dayalı çıkarımlarda bulunur.
|
Sıvıların her sıcaklıkta buharlaştığı; fakat belirli
sıcaklıkta kaynadığı belirtilerek buharlaşma ve kaynama arasındaki temel fark
açıklanır.
|
|
23-27.12.2013
|
4
|
Maddenin Ayırt Edici Özellikleri
|
5.3.2.1. Saf maddelerin ayırt edici özelliklerinden
erime, donma ve kaynama noktalarını,
yaptığı deneyler sonucunda
belirler.
|
|||
30-31.12/02-03.01.2014
|
4
|
Isı ve Sıcaklık
|
5.3.3.1. Isı ve sıcaklık arasındaki temel farkları
açıklar.
|
|||
5.3.3.2. Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması
sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik
deneyler yapar ve sonuçlarını yorumlar.
|
||||||
06-10.01.2014
|
4
|
Isı Maddeleri Etkiler
|
5.3.4.1. Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine
yönelik deneyler yapar ve sonuçlarını tartışır.
|
3.KAZANIM
SINAVI
06-10
OCAK 2014
|
||
13-17.01.2014
|
4
|
5.3.4.2. Günlük yaşamdan örneklerle genleşme ve büzülme
olayları arasındaki ilişkiyi fark eder.
|
4.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
20-24.01.2014
|
4
|
Işığın ve Sesin Yayılması
|
Işığın Yayılması
|
5.4.1.1. Bir kaynaktan çıkan ışığın her yönde ve
doğrusal bir yol izlediğini bilir ve çizimle gösterir.
|
||
27 OCAK -07 ŞUBAT
2014 YARIYIL TATİLİ
|
||||||
10-14.02.2014
|
4
|
Işığın ve Sesin
Yayılması
|
Işığın Maddeyle Karşılaşması
|
5.4.2.1. Maddeleri, ışığı geçirme
durumlarına göre sınıflandırır ve örnekler verir.
|
||
Tam Gölge
|
5.4.3.1. Tam gölgenin nasıl oluştuğunu gözlemler ve
basit ışın çizimleri ile gösterir.
|
a. Güneş ve ay tutulması olaylarının tam gölge
oluşumuyla ilişkili olduğu belirtilir.
b. Yarı gölge konusuna girilmez.
|
||||
17-21.02.2014
|
4
|
Tam Gölge
|
5.4.3.2. Tam gölgenin durumunu etkileyen değişkenlerin
neler olduğunu tahmin eder ve
tahminlerini test eder.
|
|||
24-28.02.2014
|
4
|
Sesin Yayılması
|
5.4.4.1. Sesin yayılabildiği
ortamları tahmin eder ve bu tahminlerini test eder.
|
|||
03-07.03.2014
|
4
|
Sesin Farklı Ortamlarda Farklı Duyulması
|
5.4.5.1. Farklı cisimlerle üretilen seslerin farklı
olduğunu deneyerek keşfeder.
|
4.KAZANIM
SINAVI
03-07 MART 2014
|
||
10-14.03.2014
|
4
|
5.4.5.2. Aynı sesin, farklı ortamlarda farklı
duyulduğunu keşfeder.
|
Frekans kavramına girilmez.
|
|||
DEĞERLENDİRME
|
5.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
17-21.03.2014
|
4
|
Canlılar Dünyasını Gezelim ve Tanıyalım
|
Canlıları Tanıyalım
|
5.5.1.1. Canlılara örnekler vererek benzerlik ve
farklılıklarına göre gruplandırır.
|
a. Canlıların sınıflandırılmasında sistematik terimlerin
(âlem, cins, tür vb.) kullanımından
kaçınılır.
b. Mikroskobik canlılar (bakteriler ve protozoalar) ve
şapkalı mantarlara örnekler
verilir ancak yapısal ayrıntısına girilmez.
c. Zehirli mantarların yenilmemesi
konusunda uyarı yapılır.
|
|
24-28.03.2014
|
4
|
İnsan ve Çevre İlişkisi
|
5.5.2.1. İnsan faaliyetleri sonucunda oluşan çevre
sorunlarını araştırır ve bu sorunların çözümüne ilişkin önerilerde bulunur.
|
|||
31.03/01-04.04.2014
|
4
|
5.5.2.2. Yakın çevresindeki bir çevre sorununun çözümüne
ilişkin proje tasarlar ve sunar.
|
5.KAZANIM
SINAVI
01-04 NİSAN
2014
|
|||
DEĞERLENDİRME
|
6.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
07-11.04.2014
|
4
|
Yaşamımızın Vazgeçilmezi: Elektrik
|
Basit Bir Elektrik Devresinde Lamba Parlaklığını
Etkileyen Değişkenler
|
5.6.1.1. Bir elektrik devresindeki lamba parlaklığını
etkileyen değişkenlerin neler olduğunu tahmin eder ve tahminlerini test eder.
|
a. Bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişken kavram
grupları, örneklerle açıklanır.
b. Paralel bağlamaya girilmez.
|
|
14-18.04.2014
|
4
|
5.6.1.1. Bir elektrik devresindeki lamba parlaklığını
etkileyen değişkenlerin neler olduğunu tahmin eder ve tahminlerini test eder.
|
a. Bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişken kavram
grupları, örneklerle açıklanır.
b. Paralel bağlamaya girilmez.
|
|||
21-25.04.2014
|
4
|
Devre Elemanlarının Sembollerle Gösterimi ve Devre
Şemaları
|
5.6.2.1. Bir elektrik devresindeki elemanları
sembolleriyle gösterir.
|
Devre şemalarının ortak bilimsel
dil açısından önemi belirtilir.
|
||
5.6.2.2. Bir elektrik devresi şeması çizer, çizdiği
devreyi kurar ve çalıştırır.
|
||||||
28-30.04/02.05.2014
|
4
|
5.6.2.1. Bir elektrik devresindeki elemanları
sembolleriyle gösterir.
|
Devre şemalarının ortak bilimsel
dil açısından önemi belirtilir.
|
|||
5.6.2.2. Bir elektrik devresi şeması çizer, çizdiği
devreyi kurar ve çalıştırır.
|
||||||
DEĞERLENDİRME
|
7.ÜNİTE
HAFTA
|
SAAT
|
ÜNİTE
|
BÖLÜM
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
05-09.05.2014
|
4
|
Yer Kabuğunun Gizemi
|
Yer Kabuğunda Neler Var?
|
5.7.1.1. Yer kabuğunun kara tabakasının kayaçlardan
oluştuğunu bilir.
|
6.KAZANIM
SINAVI
05-09 MAYIS
2014
|
Kayaç çeşitlerine girilmez.
|
5.7.1.2. Kayaçlarla madenleri ilişkilendirir ve
madenlerin teknolojik ham madde olarak
önemini tartışır.
|
||||||
12-16.05-2014
|
4
|
5.7.1.3. Fosillerin oluşumunu ve fosil çeşitlerini
araştırır ve sunar.
5.7.1.4. Fosil bilimin, bir bilim dalı olduğunu kavrar
ve bu alanda çalışan uzmanlara ne ad verildiğini bilir.
|
||||
20-23.05.2014
|
4
|
5.7.1.5. Doğal anıtlara örnekler verir ve kültürel miras
olarak önemini tartışır.
5.7.1.6. Doğal anıtların korunarak gelecek nesillere
aktarılmasına yönelik öneriler sunar.
|
||||
26-30.05.2014
|
4
|
Erozyon ve Heyelanın Yer Kabuğuna Etkisi
|
5.7.2.1. Erozyon ile heyelan arasındaki farkı açıklar ve
erozyonun gelecekte yol açabileceği sonuçları tahmin eder.
5.7.2.2. Toprağı erozyonun olumsuz etkilerinden korumak
için çözüm önerileri sunar.
|
|||
02-06.06.2013
|
4
|
Yer Kabuğundaki Yer Altı ve Yer Üstü Suları
|
5.7.3.1. Yer altı ve yer üstü sularına örnekler verir ve
kullanım alanlarını açıklar.
|
|||
09-13.06.2014
|
4
|
Hava, Toprak ve Su Kirliliği
|
5.7.4.1. Hava, toprak ve su kirliliğinin nedenlerini,
yol açacağı olumsuz sonuçları ve alınabilecek önlemleri tartışır.
|
|||
DEĞERLENDİRME
|
0 yorum:
Yorum Gönder