.............. ORTA OKULU 2013-2014 ÖĞRETİM YILI FEN BİLİMLERİ DERSİ
SÜRE
|
ÜNİTE 3 : MADDENİN TANECİKLİ YAPISI
|
||||
AY
|
HAFTA
VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE
GEREÇLER
|
Ş
U
B
A
T
M
A
R
T
|
10- 21/Şubat/2014
|
4 SAAT
|
4-MADDENİN HALLERİNİN TANECİKLİ YAPISI
|
4-Maddenin
hâlleri ile tanecikli yapı arasında ilişki kurmak bakımından öğrenciler;
4.1-Gazların
genleşme-sıkışma özelliklerinden, moleküllerinin bağımsız olduğu çıkarımını
yapar
2-Sıvıların
çok fazla sıkıştırılamayışlarından, moleküllerinin birbiri ile temas hâlinde
olduğu sonucunu çıkarır
3-Akma
özelliklerinden yararlanarak sıvı molekülleri arasında az da olsa boşluk
bulunduğu çıkarımını yapar
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
24-28/Şubat/2014
|
2 SAAT
|
4-MADDENİN HALLERİNİN TANECİKLİ YAPISI
|
4-Gazların
ve sıvıların akma özelliklerinden, moleküllerinin öteleme hareketi
yapabildiği çıkarımına ulaşır
5-Katılarda atom ve
moleküllerin öteleme hareketi yapmadığını tahmin eder
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
ÜNİTE 4:
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
|
|||||
3-14/Mart/2014
|
4 SAAT
|
1-ELEKTRİK ENERJİSİ NASIL TAŞINIR
2-YALITKANLAR SİZİ KORUSUN
|
1.Elektrik enerjisini ileten ve iletmeyen maddelerle
ilgili olarak öğrenciler;
1-Maddeleri,
elektrik enerjisini iletme bakımından iletken ve yalıtkan maddeler olarak
sınıflandırır
2-Metallerin
iletken, plâstiklerin ise yalıtkan olduğunu fark eder.
3-Bazı
sıvı maddelerin iletken, bazılarının ise yalıtkan olduğunu fark eder.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
M
A
R
T
|
17-28
Mart/2014
|
4 SAAT
|
3-İLETKENİ DEĞİŞTİR, AMPULÜN PARLAKLIĞI DEĞİŞSİN
|
2.İletkenlerde
elektrik enerjisinin iletimi ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Bir
elektrik devresindeki ampulün parlaklığının nelere bağlı olduğunu tahmin
eder.
2-Bir
elektrik devresindeki ampulün parlaklığının, devredeki iletkenin uzunluğu,
dik kesit alanı ve cinsinin değiştirilmesiyle değişebileceğini ifade eder.
3-Maddelerin
elektrik enerjisinin iletimine karşı gösterdikleri zorluğu “direnç” olarak
ifade eder.
4-Bir iletkenin direncinin
uzunluğuna, dik kesit alanına ve cinsine göre değiştiği söyler.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
31 Mart-4Nisan/2014
|
2 SAAT
|
3-İLETKENİ DEĞİŞTİR, AMPULÜN PARLAKLIĞI DEĞİŞSİN
|
5-Yalıtkanların
direncinin iletkenlere göre çok daha büyük olduğunu ifade eder.
6-Bir iletkenin direncini ölçer ve birimini belirtir.
7-Ampulün
de bir iletken telden oluştuğunu ve bir direncinin olduğunu fark eder
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
SÜRE
|
ÜNİTE :VÜCUDUMUZDA
SİSTEMLER
|
||||
AY
|
HAFTA VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE
GEREÇLER
|
N
İ
S
A
N
|
7-11
Nisan/2014
|
4 SAAT
|
1-DESTEK VE HAREKET SİSTEMİ
|
1.Destek ve hareket sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Kemiğin
kısımlarını ve görevlerini belirtir.
2-Eklemleri
oynar, yarı oynar, oynamaz olarak sınıflandırarak örnekler verir.
3-Kasları çizgili, düz ve
kalp kası olarak sınıflandırarak örnekler verir.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
14-25
Nisan/2014
|
4 SAAT
|
1-DESTEK VE HAREKET SİSTEMİ
|
4-Zıt
çalışan kasların hareketteki önemini belirtir.
5-Destek
ve hareket sistemi sağlığını etkileyecek olumlu-olumsuz davranışları
sorgular.
6-Destek ve hareket
sistemine teknolojik gelişmelerin katkısına örnekler verir
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
M
A
Y
I
S
N
İ S
A
N
|
28 Nisan-2Mayıss
/2014
|
4 SAAT
|
2-DOLAŞIM SİSTEMİ
|
2.Dolaşım sistemi ve bağışıklıkla ilgili olarak
öğrenciler;
1.Dolaşım sistemini
oluşturan yapı ve organları; model, levha ve/veya şema üzerinde gösterir
2.Kalbin yapısı ve görevini
açıklar
3.Kan
damarlarının çeşitlerini ve görevlerini belirtir.
4.Kanın yapısı ve
görevlerini açıklar.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
5-9
Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
3-MİKROPLARLA SAVAŞ
|
5-Büyük
ve küçük kan dolaşımını şema üzerinde göstererek açıklar
6-Kan
grupları arasındaki kan alış-veriş şemasını çizer.
7-Vücudun zararlı
mikroorganizmalara (mikrop) karşı doğal engelleri olduğunu fark eder.
8-Bağışıklığın
vücudu zararlı mikroorganizmalara karşı koruduğunu belirtir.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
12-16
Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
4-SOLUNUM SİSTEMİ
|
3.Solunum sistemi ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Akciğerlerin yapısını
açıklayarak, alveol - kılcal damar arasındaki gaz alış-verişini şema ile
gösterir.
2.Solunum sistemini
oluşturan yapı ve organları; model, levha ve/veya şema üzerinde göstererek
görevlerini açıklar
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
19-23
Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
4-SOLUNUM SİSTEMİ
|
3.Teknolojik gelişmelerin
solunum sistemi sağlığına olumlu-olumsuz etkilerini tartışır
4.Solunum sisteminin
sağlığını korumak için pratik öneriler sunar.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
SÜRE
|
ÜNİTE 6 :MADDE VE ISI
|
||||
AY
|
HAFTA VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE
GEREÇLER
|
H
A
Z
İ
R
A
N
M
A
Y
I
S
|
26-30
Mayıs/2014
|
4 SAAT
|
1-MADDENİN
TANECİKLİ YAPISI VE ISI
2-ISININ YAYILMA YOLLARI
|
1.Maddenin tanecikli
yapısı ve ısı ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Gözlem
yaparak maddeler ısındıkça tan
2-Maddeler arası ısı
aktarımı ile atom-moleküllerin çarpışması arasında ilişki kurar
3-Isıyı
iyi ileten katıları ısı iletkeni şeklinde adlandırır.
4-Isıyı
iyi iletmeyen katıları ısı yalıtkanı şeklinde adlandırır.
5-Isının
ışıma yoluyla yayılabileceğini belirtir
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık Kitapları,Model
Ve Levhalar,Projeksiyon
|
2-6
Haziran/2014
|
2 SAAT
|
ÜNİTE 7 : IŞIK VE
SES
A-IŞIK
1-IŞIGIN FARKLI MADDELERLE ETKİLEŞİMİ
2-IŞIGIN FARKLI YÜZEYLERDEN YANSIMASI
|
1.Işığın yansımasıyla ilgili olarak öğrenciler;
1-Işığın madde ile karşılaştığında
yansıyabileceğini keşfeder
2-Yansıma olayında; düzlem
ayna kullanarak gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normalinin aynı düzlemde
olduklarını keşfeder
3-Yansıma olayında; düzlem
ayna kullanarak gelme ve yansıma açılarının birbirine eşit olduğunu keşfeder
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
9-13 Haziran/2014
|
2 SAAT
|
3-AYNALAR VE KULANIM ALANLARI
|
2.-Aynalarla ilgili olarak öğrenciler;
1-Işığın düz, çukur ve tümsek aynalarda nasıl
yansıdığını keşfeder
2-Net bir görüntü oluşabilmesi için ışığın pürüzsüz
yüzeylerden yansıması gerektiğini fark eder
3-Düz, çukur ve tümsek
aynalarda oluşan görüntüleri cisme göre büyük-küçük, ters-düz olmaları
bakımından karşılaştırır
4--Çevresinde kullanılan
ayna çeşitlerini gözlemleyerek aynaların kullanım alanlarına örnekler verir
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
17/Şubat/2014
Fen Bilimleri Öğrt.
U Y G U N D U R
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder