................................ ORTA OKULU 2013-2014 ÖĞRETİM YILI FEN
BİLİMLERİ DERSİ
SÜRE
|
ÜNİTE 3:
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
|
||||
AY
|
HAFTA VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE GEREÇLER
|
Ş
U B A
T
M
A
R
T
|
10- 21/Şubat/2014
|
4 SAAT
|
1-ELEKTRİKLENME
|
Elektriklenme
ve çeşitleri ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Bazı maddelerin veya cisimlerin
birbirlerine temas ettirildiğindeelektriklenebileceğini fark eder.
2.Elektrik yüklerinin pozitif (+)
ve negatif (-) olarak adlandırıldığını belirtir.
3.Aynı elektrik yüklerinin
birbirini ittiğini, farklı elektrik yüklerinin ise birbirini çektiğini ifade
eder.
4.Negatif ve pozitif yüklerin
birbirine eşit olduğu cisimleri, nötr cisim olarak adlandırır
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
24-28/Şubat/2014
|
4 SAAT
|
2-ELEKTRİK AKIMI NEDİR?
|
Elektrik devrelerindeki akım, gerilim ve direnç
ilişkisi ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Bir devre elemanının uçları
arasındaki gerilimin, üzerinden geçen akıma oranının devre elemanının direnci
olarak adlandırıldığını ifade eder.
2-Volt/Amper değerini, direnç birimi Ohm’un eş
değeri olarak ifade eder
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
3-14/Mart/2014
|
4 SAAT
|
2-ELEKTRİK AKIMI NEDİR?
|
3-Pillerin, akülerin vb. elektrik
enerjisi kaynaklarının kutupları arasındaki gerilimi, voltmetre kullanarak
ölçer.
4-Akım biriminin amper, gerilim biriminin volt
olarak adlandırıldığını ifade eder.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
17-28 Mart/2014
|
4 SAAT
|
3-SERİ VE PARALEL BAĞLAMA
|
3.
Ampullerin (dirençlerin) bağlanma şekilleri ile ilgili olarak
öğrenciler;
1-Ampullerin paralel
bağlanmasından oluşan devrelerin avantajlarını ve dezavantajlarını fark eder.
2-Ampermetrenin seri, voltmetrenin
ise paralel bağlanacağını devreyi kurarak gösterir.
3-Ampermetre ve voltmetrenin
bağlanış şekillerini devre şeması üzerinde çizerek gösterir
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
SÜRE
|
ÜNİTE 4:MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
|
||||
AY
|
HAFTA
VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE GEREÇLER
|
N
İ
S
A
N
|
31 Mart-4Nisan/2014
|
2 SAAT
|
1-ELEMENT VE SEMBOLLERİ
|
1.Element ve elementlerin
sembolleri ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Periyodik
sistemdeki ilk 20 elementi ve günlük hayatta karşılaştığı yaygın element
isimlerini listeler.
2-Elementleri
sembollerle göstermenin bilimsel iletişimi kolaylaştırdığını fark eder.
3-İlk 20
elementin ve yaygın elementlerin sembolleri verildiğinde isimlerini, isimleri
verildiğinde sembollerini belirtir.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
7-11 Nisan/2014
|
2 SAAT
|
2-ATOMUN YAPISI
|
2.Atomun
yapısı ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Maddeyi
oluşturan atomları, bağlı atomları ve molekülleri model ve temsili resim
üzerinde gösterir; bağ ile atomların veya moleküllerin uzaklığı-yakınlığı
arasında ilişki kurar.
2-Aynı
elementin atomlarında, proton sayısının (atom numarası) hep sabit olduğunu,
nötron sayısının az da olsa değişebileceğini belirtir.
3-Proton
sayısı bilinen hafif atomların (Z≤20) elektron dizilim modelini çizer
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
14-25 Nisan/2014
|
2 SAAT
|
3-ELEKTRONLARIN DİZİLİMİ VE KİMYASAL ÖZELLİKLERİ
|
Katman- elektron dizilimi ile kimyasal özellikleri ilişkilendirmek bakımından
öğrenciler;
1-Dış katmanında 8 elektron bulunduran atomların
elektron alıp-vermeye yatkın olmadığını (kararlı olduğunu) belirtir.
2-Bir atomun, yörünge-elektron diziliminden çıkarak
kaç elektron vereceğini veya alacağını tahmin eder
3-Atomların elektron verdiğinde pozitif (+),
elektron aldığında ise negatif (-) yük ile yüklendiği çıkarımını yapar.
4-Yüklü atomları “iyon” olarak adlandırır.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
M
A
Y
I
S
|
28 Nisan-2Mayıss /2014
|
2 SAAT
|
4-KİMYASAL BAĞ
|
4.Kimyasal bağ ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Atomlar arası yakınlık ile kimyasal bağ kavramını ilişkilendirir.
2-İyonlar arası çekme/itme kuvvetlerini tahmin eder,
çekim kuvvetlerini “iyonik bağ”
olarak adlandırır.
3-Elektron ortaklaşma yoluyla oluşan H2,
O2, N2 moleküllerinin modelini çizer.
4-Kovalent
bağlar ile moleküller arasında ilişki kurar.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
5-9 Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
5-BİLEŞİKLER VE FORMÜLLERİ
|
5.Öğrenciler, bileşikler ve formülleri ile ilgili olarak;
1-Her
bileşikte en az iki element bulunduğunu fark eder.
2-Günlük hayatta sıkça karşılaştığı NaCl, CaO gibi
basit iyonik ve H2O, CO2,
SO2, NH3, C6H12O6 gibi
kovalent bileşiklerin formüllerini yazar.
3-Element ve bileşiklerin hangilerinin moleküllerden
oluştuğuna örnekler verir.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
12-16 Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
6-KARIŞIMLAR
|
1. Karışımlar ile ilgili olarak
öğrenciler;
1.Karışımlarda birden çok element veya bileşik bulunduğunu fark eder
2.Heterojen karışım (adi karışım) ile homojen karışım (çözelti)
arasındaki farkı açıklar
3.Katı, sıvı ve gaz maddelerin sıvılardaki çözeltilerine örnekler
verir.
4.Çözeltilerde, çözücü molekülleri ile çözünen maddenin iyon veya
molekülleri arasındaki etkileşimlerini açıklar.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
12-16 Mayıs/2014
|
2
SAAT
|
ÜNİTE 5:IŞIK
|
|||
1-IŞIĞIN SOĞRULMASI
|
1-Işığın
belirli bir yayılma hızının olduğunu ifade eder.
2-Işığın
saydam bir ortamdan başka bir saydam ortama geçerken doğrultu değiştirdiğini
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
SÜRE
|
ÜNİTE 5 :IŞIK
ÜNİTE 6 :İNSAN
VE ÇEVRE
|
||||
AY
|
HAFTA VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE GEREÇLER
|
M
A
Y
I
S
|
|||||
19-23 Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
2-BEYAZ
IŞIK GERÇEKTEN BEYAZMIDIR?
|
2.Cisimlerin renkli görünmesiyle ilgili olarak
öğrenciler;
1.Beyaz
ışığın tüm renkleri içerdiğini fark eder
2.İnsan
gözünün fark edemeyeceği ışınların da olduğunu ifade eder.
3.Cisimlerin
siyah, beyaz veya renkli görünmelerini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla
açıklar.
4.Cisimlerin
beyaz ışıkta ve renkli ışıklarda neden farklı renklerde göründüklerini
açıklar
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
26-30 Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
3-IŞIĞIN
KIRILMASI
|
3.Işığın saydam bir ortamdan başka bir
saydam ortama geçmesi ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Çeşitli
ortamlarda kırılma olayını açıklamak için basit ışın diyagramları çizer.
2-İki
ortam arasında doğrultu değiştiren ışık demetlerini gözlemleyerek ortamların
yoğunluklarını karşılaştırır.
3-Işığın
prizmada kırılarak renklere ayrılabileceğini keşfeder.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
|
26-30 Mayıs/2014
|
2 SAAT
|
4-MERCEKLER
|
4.Merceklerle ilgili olarak öğrenciler;
1-Işığın
ince ve kalın kenarlı merceklerde nasıl kırıldığını keşfeder.
2-Paralel
ışık demetleri ile ince ve kalın kenarlı merceklerin odak noktalarını bulur.
3-Merceklerin
kullanım alanlarına örnekler verir.
4-Işığın
yansıması ve kırılması olaylarının benzerlik ve farklılıklarını
karşılaştırır.
|
Ders Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık
Kitapları,Model Ve Levhalar,Projeksiyon
|
SÜRE
|
ÜNİTE 6 :İNSAN VE ÇEVRE
ÜNİTE 7 : GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ
;UZAY BİLMECESİ
|
||||
AY
|
HAFTA VE
TARİH
|
DERS SAATİ
|
KONU
|
KAZANIMLAR
|
ARAÇ VE GEREÇLER
|
H
A
Z
İ
R
A
N
|
2-6
Haziran/2014
|
2 SAAT
|
1-EKOSİSTEMLER
|
1. Organizmaların
yaşadıkları alanlar ve bu alanlara insan etkisi ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Tür, habitat, populasyon ve
ekosistem kavramlarını örneklerle açıklar.
2.Bir ekosistemdeki canlı
organizmaların birbirleriyle ve cansız faktörlerle ilişkilerini açıklar.
3.Farklı ekosistemlerde
bulunabilecek canlılar hakkında tahminler yapar
|
|
2-6
Haziran/2014
|
2 SAAT
|
2-BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
3-ÇEVRE
SORUNLARI VE ETKİLERİ
|
4.Ekosistemleri canlı çeşitliliği
ve iklim özellikleri açısından karşılaştırır.
5.Ekosistemdeki biyolojik
çeşitliliği fark eder ve bunun önemini vurgular
6.Ülkemizde ve dünyada nesli
tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan bitki ve hayvanlara örnekler
verir
|
Ders
Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık Kitapları,Model Ve
Levhalar,Projeksiyon
|
|
9-13
Haziran/2014
|
2 SAAT
|
1-GÖK
CİSİMLERİNİ TANIYALIM
|
1. Uzayda bulunan gök cisimleri ile ilgili olarak
öğrenciler;
1.Gök
cisimlerini çıplak gözle gözleyerek özelliklerini belirler
2.Bilinen
takım yıldızlara örnekler verir.Kuyruklu yıldızlara örnekler verir.
3.Güneş’in
de bir yıldız olduğunu ifade eder
4.Yıldızlar
arasındaki çok uzak mesafelerin “ışık yılı” adı verilen bir uzaklık ölçüsü
birimiyle ifade edildiğini belirtir.
5.Meteor ile gök taşı arasındaki
farkı açıklar.
|
Ders
Kitapları, Yaprak Testler, SBS Hazırlık Kitapları,Model Ve
Levhalar,Projeksiyon
|
Fen Bilimleri Öğrt.
U Y G U N D U R
Okul Müdürü
0 yorum:
Yorum Gönder