2012-2013 EĞİTİM VE
ÖĞRETİM YILI ...................ORTAOKULU
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 5.SINIF
II.DÖNEM KURS PLANI
HAFTA
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
YÖNTEM -TEKNİKLER
|
1HAFTA
(2DERS)
11-15
ŞUBAT
|
Yaşamımızda Elektrik
|
Basit
bir elektrik devresindeki pil, ampul, bağlantı kablosu ve anahtarı sembolik
olarak gösterir.
Devre
elemanlarının sembolik gösterimlerinin, devre şeması çizimlerinde
kullanıldığını fark eder.
Devre
elemanlarının sembolik gösterimlerinin bilimsel iletişim açısından önemini kavrar.
Çalışan
bir elektrik devresi şeması çizer.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2)DERS
18ŞUBAT-
1MART
|
Güneş, Dünya ve Ay’ın şekil ve büyüklükleri
|
Güneş, Dünya ve Ay’ın
şeklini karşılaştırır.
Geçmişte insanların, Dünya,
Güneş ve Ay’ın şekliyle ilgili çeşitli görüşler ileri sürdüklerinin farkına
varır
Güneş, Dünya ve Ay’ı
büyüklüklerine göre sıralar
Cisimlerin uzaklaştıkça daha
küçük görüldükleri çıkarımını yapar
Güneş’in Dünya’ya göre,
Ay’dan daha uzak olduğu sonucunu çıkarır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
4-8MART
|
Dünya’nın hareketleri
|
Dünya’nın kendi etrafında döndüğünü ifade eder.
Dünya’nın kendi etrafında bir tam dönüşünü
tamamladığı sürenin, bir gün olarak kabul edildiğini ifade eder.
Güneş’in gökyüzünde gün boyunca hareket ediyor
gözükmesini, Dünya’nın kendi etrafındaki dönme hareketiyle açıklar .
Dünya’nın kendi etrafında dönerken aynı zamanda
Güneş etrafında da dolandığını ifade eder.
Dünya’nın Güneş etrafında
bir tam dolanımını tamamladığı sürenin, bir yıl olarak kabul edildiğini belirtir
|
Anlatım
Soru-Cevap Test
|
1HAFTA
(2DERS)
11-15
MART
|
Ay’ın hareketleri
|
Ay’ın kendi etrafında dönerken aynı zamanda da Dünya
etrafında dolandığını ifade eder.
Dünya’dan bakıldığında Ay’ın daima aynı yüzünün
gözlendiğini açıklar
Ay’ın evrelerini belirli aralıklarla gözlemler ve
gözlem sonuçlarını kaydeder özlemlerine dayanarak Ay’ın evrelerinin düzenli
olarak tekrar eden bir doğa olayı olduğu sonucunu çıkarır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
18-22
MART
|
Canlıların sınıflandırılması
|
Gözlemleri sonucunda yakın ve uzak çevresinde
yaşayan çeşitli canlılara örnekler verir .
Canlıları benzerlik ve farklılıklarına göre
bitkiler, hayvanlar, mantarlar ve mikroskobik canlılar olarak
sınıflandırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
Bitkilerin sınıflandırılması
|
Gözlemleri
sonucunda çevresindeki bitkilerin benzerlik ve farklılıklarını listeler .
Gözlemleri sonucunda bitkileri çiçekli ve
çiçeksiz bitkiler olarak sınıflandırır ve örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
|
1HAFTA
(2DERS)
25-29
MART
|
Çiçekli bir bitkinin kısımları
|
Çiçekli bir bitki
üzerinde bitkinin kısımlarını gösterir, çizer
Kök, gövde ve yaprakların bazı görevlerini
deney yaparak test eder
Çiçekli bir bitkinin kısımlarının
görevlerini açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
1-5
NİSAN
|
Hayvanların sınıflandırılması
|
Gözlemleri sonucunda
çevresindeki hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre listeler
Hayvanları bir omurgaya sahip olup/olmaması
açısından omurgalı ve omurgasız olarak sınıflandırır
Omurgalı hayvanları
memeliler, kuşlar, sürüngenler, kurbağalar ve balıklar olarak sınıflandırır
Omurgalı hayvan
sınıflarının genel özelliklerini açıklar.
Görünüşleri ve
hareketleri birbirine benzediği halde aynı sınıfta yer almayan omurgalı
hayvanlara örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
8-12
NİSAN
|
Mantarların özellikleri
|
. Mantar
ve çiçekli bir bitkiyi karşılaştırarak farklılıklarını belirtir.
Gözlemleri sonucunda mantar
çeşitlerine örnekler verir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2)DERS
15-26
NİSAN
|
Mikroskobik canlıların özellikleri
Çevredeki
yaşam alanları ve burada yaşayan canlılar
|
Gözlemleri sonucunda
farklı yaşam alanlarında bulunan canlılara örnekler verir
Çevredeki bir yaşam alanına uyum
sağlayabilecek bitki ve hayvanları tahmin eder
Canlıların
içinde yaşadığı ortama uyum sağladığını fark eder.
. Gözlemlediği bir
yaşam alanındaki canlıların beslenmelerindeki benzerlik ve farklılıklarını
karşılaştırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2DERS)
6-10MAYIS
|
İnsanın çevreye etkisi
|
İnsan etkisi ile çevrenin nasıl
değiştiğini araştırır
İnsan etkisi ile nesli tükenen veya tükenme
tehlikesinde olan bitki ve hayvanlara örnekler verir
Yakın çevresinde, çevreyi bozabilecek
davranışlarda bulunanları uyarır
Atatürk’ün çevre bilincinin
geliştirilmesi ile ilgili sözlerine örnekler verir.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2 HAFTA
(2+2DERS)
13-24
MAYIS
|
Işığın yayılmasıyla
|
Bir kaynaktan çıkan ışığın, doğrular
boyunca yayıldığını fark eder
Bir kaynaktan çıkan ışığın,
bir engelle karşılaşmadığı sürece
her yönde yayılabileceğini
belirtir
. Işığın iki nokta arasında
izlediği yolu, ışınlar çizerek gösterir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
3 HAFTA
(2+2+2)DERS
27MAYIS-
14HAZİRAN
|
Bütün Konular
Genel Tekrar
|
Öğrendiklerini ifade
edebilme
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
0 yorum:
Yorum Gönder