2013- 2014 ÖĞRETİM YILI ......................ORTAOKULU II.DÖNEM FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 6.SINIF YETİŞTİRME KURSU YILLIK PLANIDIR
HAFTA
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
YÖNTEM -TEKNİKLER
|
1HAFTA
(2 Ders)
07 EKİM 11 EKİM
2013
|
ÜNİTE 1 : CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE
1-CANLILIK HÜCREYLE BAŞLAR
|
Hücre ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Hücrenin temel kısımlarını levha, model üzerinde göstererek görevlerini açıklar.
2.Gözlemleri sonucunda bitki ve hayvan hücresi arasındaki benzerlik ve farklılıkları listeler
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2Ders)
21 EKİM
01 KASIM
2013 |
1-CANLILIK HÜCREYLE BAŞLAR
|
3.Farklı tipte hücrelere örnekler verir.
4.Benzer yapı ve özellikteki hücrelerin aynı görevi yapmak üzere bir araya gelmesiyle dokuların oluştuğunu belirtir.
Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2Ders)
04 KASIM
15 KASIM
|
2-İNSANLARDA ÜREME BÜYÜME VE GELİŞME
|
İnsanda üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Üremeyi sağlayan sperm ve yumurtanın görevlerine göre farklı yapılar kazanmış hücreler olduğunu fark eder.
2.İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları model, levha, şema üzerinde gösterir.
3.Büyümeye bağlı olarak değişen yaş-boy-kütle ilişkisini yorumlar.
4.Gözlemleri sonucunda insanın gelişim dönemlerin iisimlendirerek belirgin özelliklerini listeler.
|
Anlatım
Soru-Cevap Test
|
1HAFTA
(2+2 Ders)
18 KASIM-22 KASIM
2013 |
3-HAYVANLARDA ÜREME BÜYÜME VE GELİŞME.
4-ÇİÇEKLİ BİTKİLERDE ÜREME
|
Hayvanlardaki üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Hayvanların farklı çoğalma şekillerine sahip olduğunu fark eder.
2.Gelişim dönemlerinde başkalaşım geçiren hayvanlara
örnek verir
Çiçekli bir bitkide üreme ile ilgili olarak öğrenciler
1.Çiçeğin kısımlarını model, levha, şema üzerinde göstererek görevlerini açıklar.
2.Çiçekli bir bitkide tozlaşmayı döllenmeyi açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2+2 Ders) 25 KASIM 29 KASIM 2013 |
1-YAŞAMIMIZDAKİ SÜRAT
|
Bir doğru boyunca sabit süratle hareket eden cisimle ilgili olarak öğrenciler;
1.Alınan yolu ve geçen zamanı kullanarak cismin süratini hesaplar.
2.Sürat birimlerini ifade eder ve kullanır (BSB-24).
3.Bir cismin aldığı yol ile geçen zaman arasındaki ilişkiyi grafikle gösterir ve grafiği yorumlar.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders) 2ARALIK 6 ARALIK 2013 |
2-KUVVETİ KEŞFEDELİM
|
Kuvvetin yönü ve ölçümü ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Kuvvetin birimini Newton olarak belirtir ve kullanır
2.Ölçülecek kuvvete uygun bir dinamometre seçerek dinamometre üzerindeki ölçekleri yorumlar .
3.Bir cisme etki eden kuvvetin yönünü belirtir ve çizerek gösterir
4.Kuvvetle ilgili olarak doğrultu ve yön kavramlarını açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders) 9 ARALIK 13 ARALIK 2013 |
3-KUVVETLER İŞ BAŞINDA
|
Cisimlere etki eden kuvvetler ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Bir cisme birden fazla kuvvetin etki edebileceğini gözlemler
2-Bir cisme etki eden kuvvetlerin yönlerini gösteren çizimler yapar
3-İki veya daha fazla kuvvetin bir cisme yaptığı etkiyi tek başına yapan kuvveti net kuvvet (bileşke kuvvet) olarak tanımlar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
16 ARALIK
20 ARALIK
|
3-KUVVETLER İŞ BAŞINDA
|
4-Bir cisme etki eden net kuvvetin sıfır olması durumunda cismin dengelenmiş kuvvetler etkisinde olduğunu belirtir.
5-Bir cisme etki eden net kuvvetin sıfırdan farklı olması durumunda cismin dengelenmemiş kuvvetler etkisinde olduğunu belirtir.
6-Bir veya daha fazla kuvvet etkisindeki bir cismin durgun kalabilmesi için uygulanması gereken kuvveti tahmin eder
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders) 23ARALIK 27 ARALIK 2013 |
4-AĞIRLIK BİR KUVVETTİR.
|
Ağırlıkla ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Dünya ile yeryüzündeki kütleler arasındaki çekim kuvvetini yer çekimi kuvvetini, olarak isimlendirir.
2-Yer çekimi kuvvetinin Dünya üzerindeki her noktada kütleler üzerine Dünya’nın merkezine doğru etkilediğini fark eder.
3-Ağırlığı bir kuvvet olarak tanımlar ve dinamometre ile ölçüldüğünü ifade eder.
4-Farklı gezegenlerde aynı kütlenin ağırlığının neden farklı olacağını açıklar.
5-Kütle ile ağırlığı birbirinden ayırt eder
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
30 ARALIK
2013
03 OCAK
2014 |
1-MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER
|
Maddenin yapı taşları olan atom ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Katıların, sıvıların ve gazların sıkışma-genleşme özelliklerini karşılaştırır
2.Maddelerin görünmez küçük parçalara bölünebildiğini fark eder
3.Her türden maddenin bölünmesi zor, görülemeyecek kadar küçük yapı taşlarından oluştuğunu belirtir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders) 06 OCAK 10 OCAK 2014 |
1-MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER
|
4.Maddenin, küreye benzer yapı taşlarını atom şeklinde adlandırır.
5.Atom kavramı ile ilgili düşüncelerin zaman içinde değiştiğini fark eder
6.Atomların daha da küçük parçacıklardan oluştuğunu ifade eder .
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
13OCAK 17OCAK 2014
|
2-ELEMENT VE BİLEŞİKLER
|
Maddelerin özellikleriyle tanecikli yapısı arasında ilişki kurmak bakımından öğrenciler;
1-Maddelerin farklı olmasından yola çıkarak atomların da farklı olabileceği sonucuna ulaşır
2-Aynı cins atomlardan oluşmuş maddeleri “element” şeklinde adlandırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1 HAFTA (2Ders)
20 OCAK
24 OCAK
2014 |
2-ELEMENT VE BİLEŞİKLER
|
3-Bileşik modelleri üzerinde farklı element atomlarını ayırt eder
4-Farklı atomlar içeren saf maddeleri “bileşik” olarak adlandırır.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
.......................................... ............................................
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ
0 yorum:
Yorum Gönder