2012- 2013 ÖĞRETİM YILI ........................... ORTAOKULU II.DÖNEM
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 6. SINIF YETİŞTİRME KURSU YILLIK PLANIDIR
HAFTA
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
YÖNTEM -TEKNİKLER
|
2HAFTA
(2+2Ders)
1-14
EKİM
|
ÜNİTE 1 :
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE
1-CANLILIK HÜCREYLE BAŞLAR
|
1-Hücre ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Hücrenin temel kısımlarını
levha, model üzerinde göstererek
görevlerini açıklar.
2.Gözlemleri sonucunda bitki
ve hayvan hücresi arasındaki benzerlik ve farklılıkları listeler
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2Ders)
15-31
EKİM
|
1-CANLILIK HÜCREYLE BAŞLAR
|
3.Farklı tipte hücrelere
örnekler verir.
4.Benzer yapı ve özellikteki
hücrelerin aynı görevi yapmak üzere bir araya gelmesiyle dokuların oluştuğunu
belirtir.
Hücre-doku-organ-sistem-organizma
ilişkisini açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
2HAFTA
(2+2Ders)
1KASIM
11KASIM
|
2-İNSANLARDA ÜREME BÜYÜME VE
GELİŞME
|
1.İnsanda
üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili olarak öğrenciler;
1.Üremeyi sağlayan sperm ve
yumurtanın görevlerine göre farklı yapılar kazanmış hücreler olduğunu fark
eder.
2.İnsanda üremeyi sağlayan
yapı ve organları model, levha, şema üzerinde gösterir.
3.Büyümeye bağlı olarak
değişen yaş-boy-kütle ilişkisini yorumlar.
4.Gözlemleri sonucunda
insanın gelişim dönemlerin iisimlendirerek belirgin özelliklerini listeler.
|
Anlatım
Soru-Cevap Test
|
2HAFTA
(2+2Ders)
12KASIM
25KASIM
|
3-HAYVANLARDA ÜREME BÜYÜME VE GELİŞME.
4-ÇİÇEKLİ BİTKİLERDE ÜREME
|
1.Hayvanlardaki üreme, büyüme ve gelişme ile ilgili
olarak öğrenciler;
1.Hayvanların farklı çoğalma şekillerine sahip
olduğunu fark eder.
2.Gelişim dönemlerinde başkalaşım
geçiren hayvanlara
örnek
verir
1. Çiçekli bir
bitkide üreme ile ilgili olarak
öğrenciler
1.Çiçeğin kısımlarını model,
levha, şema üzerinde göstererek
görevlerini açıklar.
2.Çiçekli bir bitkide
tozlaşmayı döllenmeyi açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
26KASIM
30KASIM
|
1-YAŞAMIMIZDAKİ SÜRAT
|
1.Bir doğru boyunca sabit süratle hareket eden
cisimle ilgili olarak öğrenciler;
1.Alınan yolu ve geçen
zamanı kullanarak cismin süratini hesaplar.
2.Sürat birimlerini ifade
eder ve kullanır (BSB-24).
3.Bir cismin aldığı yol ile
geçen zaman arasındaki ilişkiyi grafikle gösterir ve grafiği yorumlar.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
1ARALIK
9ARALIK
|
2-KUVVETİ KEŞFEDELİM
|
2.Kuvvetin yönü ve ölçümü ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Kuvvetin birimini Newton olarak belirtir ve
kullanır
2.Ölçülecek kuvvete uygun bir dinamometre seçerek
dinamometre üzerindeki ölçekleri yorumlar .
3.Bir
cisme etki eden kuvvetin yönünü belirtir ve çizerek gösterir
4.Kuvvetle ilgili olarak
doğrultu ve yön kavramlarını açıklar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
10ARALIK
16ARALIK
|
3-KUVVETLER İŞ BAŞINDA
|
3.Cisimlere etki eden kuvvetler ile ilgili olarak
öğrenciler;
1-Bir cisme birden fazla
kuvvetin etki edebileceğini gözlemler
2-Bir cisme etki eden
kuvvetlerin yönlerini gösteren çizimler yapar
3-İki veya daha fazla
kuvvetin bir cisme yaptığı etkiyi tek başına yapan kuvveti net kuvvet
(bileşke kuvvet) olarak tanımlar
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
17ARALIK
23ARALIK
|
3-KUVVETLER İŞ BAŞINDA
|
4-Bir cisme etki eden net
kuvvetin sıfır olması durumunda cismin dengelenmiş kuvvetler etkisinde
olduğunu belirtir.
5-Bir cisme etki eden net
kuvvetin sıfırdan farklı olması
durumunda cismin dengelenmemiş kuvvetler etkisinde olduğunu belirtir.
6-Bir veya daha fazla kuvvet
etkisindeki bir cismin durgun kalabilmesi için uygulanması gereken kuvveti
tahmin eder
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
24ARALIK
30ARALIK
|
4-AĞIRLIK BİR KUVVETTİR.
|
4-Ağırlıkla ile ilgili olarak öğrenciler;
1-Dünya ile yeryüzündeki
kütleler arasındaki çekim kuvvetini yer çekimi kuvvetini, olarak
isimlendirir.
2-Yer çekimi kuvvetinin
Dünya üzerindeki her noktada kütleler üzerine Dünya’nın merkezine doğru
etkilediğini fark eder.
3-Ağırlığı bir kuvvet olarak
tanımlar ve dinamometre ile ölçüldüğünü ifade eder.
4-Farklı gezegenlerde aynı
kütlenin ağırlığının neden farklı olacağını açıklar.
5-Kütle ile ağırlığı
birbirinden ayırt eder
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
31ARALIK
6OCAK
|
1-MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER
|
1.Maddenin yapı taşları olan atom ile ilgili olarak
öğrenciler;
1-Katıların, sıvıların ve
gazların sıkışma-genleşme özelliklerini karşılaştırır
2.Maddelerin görünmez küçük
parçalara bölünebildiğini fark eder
3.Her türden maddenin
bölünmesi zor, görülemeyecek kadar küçük yapı taşlarından oluştuğunu belirtir
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
7OCAK
13OCAK
|
1-MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER
|
4.Maddenin,
küreye benzer yapı taşlarını atom şeklinde adlandırır.
5.Atom kavramı ile ilgili
düşüncelerin zaman içinde değiştiğini fark eder
6.Atomların daha da küçük
parçacıklardan oluştuğunu ifade eder .
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
14OCAK
20OCAK
|
2-ELEMENT VE BİLEŞİKLER
|
2.Maddelerin özellikleriyle tanecikli yapısı arasında ilişki kurmak
bakımından öğrenciler;
1-Maddelerin farklı
olmasından yola çıkarak atomların da farklı olabileceği sonucuna ulaşır
2-Aynı cins atomlardan
oluşmuş maddeleri “element” şeklinde adlandırır
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
1HAFTA
(2Ders)
21OCAK
27OCAK
|
2-ELEMENT VE BİLEŞİKLER
|
3-Bileşik modelleri üzerinde
farklı element atomlarını ayırt eder
4-Farklı atomlar içeren saf
maddeleri “bileşik” olarak adlandırır.
|
Anlatım
Soru-Cevap
|
FEN VE
TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ
0 yorum:
Yorum Gönder